🇫🇷 : version FR en fin de message
🇺🇸
Forum username : PhilP
DAO activity address : 0x0D408BD609a48e642Dac7c2946Afb5754213973a
Motivation :
I propose to contribute to the DAO, continuing my investment in the RealT project.
I have been a RealT investor for several years and also contribute to:
- the creation and maintenance of the community wiki (https://community-realt.gitbook.io/tuto-community),
- I write numerous tutorials to help those who want to understand without spending too much time on it.
- testing new versions of applications implemented by RealT (RMM, YAM, Bridge, RealToken Wallet, etc.),
- social media support.
Equally passionate about the DAO project, I contribute to it:
- As a member of the launch team, for testing and administering the governance tools (v1),
Testing and then writing several tutorials, Q&As, and wiki articles about new features in the DAO.
- As a Proposer, to help prepare proposals (on the Forum) and have them voted on (on Tally),
- As a member of the working group on the voting power calculation method,
- As a simple participant, contributing to discussions on the Forum and social media.
Regarding the DAO liquidity management committee, I believe it's necessary for DAO members to get involved in this issue initiated by RealT.
Given the low number of applications (?!), I therefore propose to help on this topic and thereby ease RealT's burden on the subject.
Experience in the field:
Participant in various pools and author of tutorials on the subject. Safe Wallet user (which is used to manage the DAO's pool of funds).
Conflicts of Interest :
Investor in Realtoken, RWA, REG, etc., therefore, has a vested interest in the project's success.
Vision for the Realtoken DAO :
The DAO is an organization that offers many advantages (open, community-driven, transparent construction, etc.), but also many challenges (ownership, complexity of decisions, number of participants, security, etc.).
I find it exciting to participate in the birth of such an initiative, whose success will depend on everyone's goodwill and understanding.
I look forward to working alongside those who share this vision.
🇫🇷 =========================================================
Pseudonyme forum : PhilP
Adresse d'activité pour la DAO : 0x0D408BD609a48e642Dac7c2946Afb5754213973a
Motivation :
Je propose de contribuer à la DAO, dans la continuité de mon investissement sur le projet RealT.
Je suis investisseur RealT depuis plusieurs années et contribue par ailleurs :
- à la création et au maintient du wiki communautaire (https://community-realt.gitbook.io/tuto-community),
je rédige de nombreux tutos, pour aider ceux qui souhaitent comprendre sans y passer trop de temps.
- aux tests des nouvelles versions des applications, mise en place par RealT (RMM, YAM, Bridge, RealToken Wallet,..),
- au support sur les réseaux sociaux.
Tout autant passionné par le projet de DAO, j'y contribue :
- en tant que membre de l'équipe de lancement, pour le test et l'administration des outils de la gouvernance (v1),
Test puis rédaction de plusieurs tuto, Q&A, articles sur le wiki, concernant les nouveautés de la DAO.
- en tant que Proposer, pour aider à établir des propositions (sur le Forum) et les faire voter (sur Tally),
- en tant que membre du groupe de travail sur le mode calcul du pouvoir de vote,
- en tant que simple participant, en contribuant aux échanges sur le Forum et les réseaux sociaux.
Concernant le comité de gestion de la liquidité de la DAO, je pense nécessaire que des membres de la DAO s'impliquent dans ce sujet initié par RealT.
Compte tenu du peu de candidature (?!), je propose donc d'aider sur ce thème et alléger par la même la charge de RealT sur le sujet
Expérience dans le domaine :
Participant à divers pool et rédacteur de tuto sur le sujet.
Utilisateur de safe wallet (qui est utilisé pour la gestion des fonds de la pool de la DAO).
Conflits d'intérêts :
Investisseur en Realtoken, RWA, REG,.. donc intérêt à ce que le projet soit une réussite.
Vision pour la DAO Realtoken :
La DAO est une organisation qui présente de nombreux avantages (construction ouverte, communautaire, transparente, ..), mais aussi de nombreux défis (appropriation, complexité des décisions, nombre de participants, sécurité..).
Je trouve passionnant de participer à la naissance d'une telle démarche, dont le succès dépendra de la bonne volonté et de la compréhension de chacun.
Au plaisir d'œuvrer aux cotés de ceux qui partage cette vision.